Mambo


SALSA&BACHATA PRADEDANTIESIEMS

Kuba teisėtai gali didžiuotis gimusiais šioje žemėje nuostabiais šokiais ir ritmais. Apie 1940 metus gimė dar vienas šokis, kurio tėvais tapo Odilio Urfé ir Rodríguez Skull „Arsenio“. 1944 metais garso įrašų studija Victor išleido pokštelę su lotynų amerikiečių orkestrais, kurią pavadino Mambo. O pats jų grojimo stilius buvo pavadintas mambomanija. Kiek vėliau Meksikoje naujojo šokio muziką, kurioje lotynų amerikiečių muzikinės tradicijos persipynė su amerikietišku džiazu, įrašė Kuboje gimusio Pérez Prado orkestras. Tai įvyko 1945 metais. Šokis buvo pavadintas mambo ir iš karto pradėjo užkariauti tūkstančių žmonių širdis visame pasaulyje. Pats pavadinimas “mambo” kildinamas iš garsiųjų voodoo burtininkų, kurie mokėjo įvesti žmogų į transą. Buvo manoma, kad jie įdėjo į mambo dalį savo magijos. Kaip ten bebūtų, eilėje Lotynų Amerikos šalių mambo šokis buvo pasmerktas katalikų bažnyčios arba uždraustas valdžios kitose šalyse. Tačiau virtęs uždraustu vaisiumi mambo tiktai laimėjo. Šokio gerbėjų skaičius augo su kiekviena diena. 1950 metų pradžioje mambo šlovė pasiekė JAV. Garsiojo Pérez Prado orkestras pristatė šokį holivudo publikai ir labai greitai mambo tapo neapsakomai populiarus. Prado yra garsiųjų “mambo karalių” tarpe kartu su tokiomis žvaigždėmis, kaip Tito Puente, Cachao (Israel Lopez) ir žinoma legendinis Machito, surinkdavęs pilnas sales į savo koncertus Niujorko Palladiume. Prie jų reikia priskirti ir garsųjį mambo daininiką Benny Moore. Dar viena lotynų legenda tapo Celia Cruz. Vis dėlto muzikinis mambo veidas susiformavo dėka Pérez Prado įrašų, tokių kaip “Mambo No.5″, “Mambo No.8″, “Mambo Jambo”, ir “Guaglione”. Po jų mambo ir tapo tuo šokiu, kurį žino ir myli visame pasaulyje. Mambo muzika yra yra žavi ir įvairi. Pagal savo struktūrą ir pojūčius mambo muzika artima rumbai ir čia-čia-čia, tačiau yra greitesnė ir puošnesnė. Beje garsusis šokis čia-čia-čia išsivystė iš mambo ir pradžioje vadinosi sinkopuotu mambo. Mambo pasižymi aiškiu ritmu, kuris yra kuriamas visos eilės mušamųjų instrumentų: clave, guiro, maracas, cowbell, conga, bongoes, timbales. Pradžioje ši muzika buvo atliekama kaip rumba su sulėtėjimu takto gale (t.y. ketvirtoje dalyje, kai ritmas yra 4/4). Kai kurie muzikantai naudojo 2/4 ritmą, sulėtindami atitinkamai 2 ir 4 dalis. Kubiečiai ir šokėjai neturintys didesnės patirties daro sulėtėjima ant bet kurios dalies. Patyrę šokėjai daro pagrindinio žingsnio akcentą ant antros dalies.

Prisijunkite prie DanceAll NY Salsa šokėjų būrio.

Rašykite grete.petkeviciute@gmail.com